Periodieke taken toevoegen, wijzigen en aftekenen

Periodieke taken zijn taken die periodiek terugkeren, bijvoorbeeld eens per week, maand of jaar. Bij een periodieke taak heeft u meer mogelijkheden dan bij een dagtaak. Het grote verschil is dat u in een periodieke taak bestanden kunt toevoegen zoals werkbonnen, facturen, in gescande lijsten enz.

In het menu gaat u naar “Taken” waarna u in het takenoverzicht komt en u voor het tabblad “Periodieke taken” kiest.

Zijn er reeds periodieke taken aangemaakt dan ziet u per bedrijfsafdeling de periodieke taken die uitgevoerd dienen te worden.

Afbeelding1.png

Een medewerker kan een periodieke taak aftekenen door op de rode knop “Actie vereist” of  de oranje knop “Binnenkort uitvoeren” te klikken waarna de knop verandert in groen “Afgerond”. U zult zien dat, wanneer dit wordt gedaan, de initialen van de medewerker die heeft afgetekend achter de periodieke taak komt te staan en de datum/tijd dat de periodieke taak is afgetekend.

Wanneer er een rode knop “Actie vereist” achter een periodieke taak staat betekent dit dat de periodieke taak al uitgevoerd had moeten worden. De aangegeven tijd voor deze periodieke taak is verlopen. Staat er een oranje knop “Binnenkort uitvoeren” achter een periodieke taak dan betekent dit dat de periodieke taak voor een bepaalde tijd uitgevoerd dient te worden. De tijd is nog niet verstreken.

Afbeelding2.png

 

U kunt een periodieke taak ook voortijdig aftekenen wanneer er “Binnenkort uitvoeren” achter de periodieke taak staat.

Periodieke taken aftekenen gebeurt live zodat iedereen kan zien dat deze periodieke taak is afgetekend door een medewerker.

Bestaat een bedrijf uit meerdere locaties dan kunt u van locatie wisselen door in de dropdown een andere locatie te kiezen.

Afbeelding3.png

 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0

Opmerkingen

0 opmerkingen

U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.