Om een contract in te voeren bij één van uw medewerkers kunt u het volgende doen. U heeft hiervoor de module ''Personeelsdossier'' nodig.
Let op; Wanneer u een koppeling heeft met uw salarisadministratie worden de contracten automatisch bij de medewerker ingeladen.
U gaat naar u desbetreffende collega. Vervolgens klikt u bij ''contracten'' op het groene plusje.
U voert de volgende velden in:
Begindatum: Start van het contract en/of contractwijziging
Einddatum proefperiode: Hier kunt u de einddatum van de proefperiode noteren. Hiervan wordt u geattendeerd op uw dashboard.
Type contract: Hier kiest u wat van toepassing is.
Aantal uren per week: Het aantal uren per week waarin de medewerker in dienst is
Invoeren van beschikbaarheid door medewerker: Het ‘Invoeren beschikbaarheid door medewerkers’ is van belang als u met een oproepkracht werkt. Door hier ‘Ja’ aan te geven kan de medewerken aangeven op welke uren hij beschikbaar is.
Wettelijke uren: Hier vult u het juiste aantal wettelijke uren. Dat is vier maal de werkweek van uw collega.
Bovenwettelijke uren: Anders vult u hier het juiste aantal bovenwettelijke uren in. In de meeste gevallen is dit één week voor de medewerker tenzij er andere afspraken zijn gemaakt. Denk hierbij aan leeftijdsgebonden uren, bonussen etc.
Opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.