Waarom staat er een slotje bij iemand zijn persoonlijk dossier?

Als je een slotje ziet staan wanneer je op een medewerker klikt, kan dit door twee redenen komen.

Optie 1: Je hebt wel de rechten om persoonlijke dossiers in te zien, maar je krijgt een slotje bij een bepaalde collega.

De reden dat je een slotje ziet, komt door een instelling bij het wijzigen van de gegevens van de medewerker. Er is een optie 'Geef weergavetoegang aan'. Jouw naam is hier niet geselecteerd, waardoor je geen toegang hebt.

Het slotje kan worden verwijderd door een collega met alle rechten te vragen om het dossier van de medewerker te wijzigen en jouw naam te selecteren. Mocht deze collega er niet zijn, dan kun je ons een e-mail sturen op support@dentalrules.nl met het verzoek om het slotje voor je te verwijderen.

Optie 2: Je hebt niet de rechten om een persoonlijk dossier van een collega in te zien.

De reden dat je een slotje ziet, is omdat je niet de rechten hebt om een persoonlijk dossier van een collega in te zien. Mocht je deze rechten nodig hebben voor jouw functie, dan kun je deze opvragen bij een collega met alle rechten. Als je bevoegd bent om de rechten te hebben, kun je met behulp van de instructies hieronder de rechten toekennen.


Klik op instellingen en het menu en daarna op Rechten medewerker.

 

Je komt dan op het "Rechten medewerkers" pagina.
Hier zie je een drop-down balk ziet staan.

Als je hierop klikt, zie een lijst met alle medewerkers.
Selecteer hier de medewerker die de rechten moet krijgen.

 

Je ziet nu alle rechten die toegekend kunnen worden.

Om de medewerkers dossiers in te kunnen zien, moet de "Basismedewerkers" rechten worden toegekend.

Dit doe je door "Standaard" uit te vinken, en de rechten "Inzien, Toevoegen, Bewerken, verwijderen" aan te vinken en rechtsonder op de pagina op Opslaan te drukken.

 

De rechten zijn nu toegekend!

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0

Opmerkingen

0 opmerkingen

U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.