Hoe stel ik een algemene inlog in?

Het doel van een algemene inlog
Het doel van een algemene inlog is dat in ruimtes waar veel inloop is men niet constant in en uit hoeft te loggen. Denk hier bijvoorbeeld aan de sterilisatieruimte. Op het moment dat er namelijk gebruik wordt gemaakt van een algemene inlog kan iedereen gebruik maken van het portaal. Als een medewerker dan een taak of dergelijks wil aftekenen kan dit middels een pincode. Hierdoor weet het programma wie de taak aftekent zonder dat deze persoon hoeft in te loggen.

Hoe gaat u te werk?
Enkel de contactpersoon (initiële inlogegevens bij het starten van DentalRules licentie) kan de algemene inlog instellen. Om de algemene inlog te configureren:

  1. Maakt u eerst een algemene gebruiker aan als Werknemer.
  2. Vervolgens gaat u naar “Instellingen” en klik dan op “Systeem Informatie“.
  3. Onder het kopje “Algemene inlogpagina” ziet u alle gebruikers van het systeem staan. Als u bij een werknemer het vinkje aanzet en opslaat wordt die gebruiker een Algemene gebruiker.
  4. Ga naar “Instelling” → “Algemeen” en pas de instellingen aan die met de algemene inlog te maken hebben naar actief:
    • Bij een algemene inlog moet er een pop-up komen bij de dagtaak om unieke pin-code in te voeren
    • Bij een algemene inlog dan moet er een extra veld komen bij de periodieke taken om unieke pin-code in te voeren