Hoe stel ik de bibliotheek in?

Het doel van een bibliotheek bijhouden
De bibliotheek is de plek waar u al uw bestanden in bijhoudt die u nergens anders kwijt kan. Dit staat bij ons in een georganiseerde database waar u zelf de controle over heeft. Dat scheelt papier en zoekwerk.

Hoe gaat u te werk:

  1. Klik in de blauwe menubalk aan de linkerzijde van uw scherm op “Bibliotheek”.
  2. Bovenaan heeft u de mogelijkheid om een nieuwe categorie aan te maken of een nieuw bestand toe te voegen.
  3. De categorieën zijn om de bibliotheek overzichtelijk te houden. Hoe u de categorieën is dus aan u. Voor inspiratie een veelgebruikte categorie-indeling is:
    1. Behandelunit
    2. Kantine-apparatuur
    3. Kantoorapparatuur
    4. Medische-behandelapparatuur
    5. Overige handleidingen en te bewaren documenten
    6. Röntgenapparatuur
    7. Sterilisatie-apparatuur
    8. Technische apparatuur
  4. Wanneer u meerdere praktijken heeft die met DentalRules werken is het belangrijk er rekening mee te houden om de juiste praktijk per categorie te selecteren. Zo houdt u het voor uzelf en uw medewerkers zo overzichtelijk mogelijk.
  5. De verschillende categorieën komen aan de linkerzijde van de pagina te staan zodra u die heeft ingevoerd.
  6. Zodra u de categorieën heeft aangemaakt kunt u bestanden gaan toevoegen. Klik op “Voeg een nieuw bestand toen”. Selecteer vervolgens de bijbehorende categorie, geef het te uploaden bestand een duidelijke naam en kies het juiste bestand.
  7. Al deze bestanden kunnen bij het aanmaken van taken gekoppeld worden aan een taken/periodieke taken.