Het doel van een bibliotheek bijhouden
De bibliotheek is de plek waar u al uw bestanden in bijhoudt die u nergens anders kwijt kan. Dit staat bij ons in een georganiseerde database waar u zelf de controle over heeft. Dat scheelt papier en zoekwerk.
Hoe gaat u te werk:
- Klik in de blauwe menubalk aan de linkerzijde van uw scherm op “Bibliotheek”.
- Bovenaan heeft u de mogelijkheid om een nieuwe categorie aan te maken of een nieuw bestand toe te voegen.
- De categorieën zijn om de bibliotheek overzichtelijk te houden. Hoe u de categorieën is dus aan u. Voor inspiratie een veelgebruikte categorie-indeling is:
- Behandelunit
- Kantine-apparatuur
- Kantoorapparatuur
- Medische-behandelapparatuur
- Overige handleidingen en te bewaren documenten
- Röntgenapparatuur
- Sterilisatie-apparatuur
- Technische apparatuur
- Wanneer u meerdere praktijken heeft die met DentalRules werken is het belangrijk er rekening mee te houden om de juiste praktijk per categorie te selecteren. Zo houdt u het voor uzelf en uw medewerkers zo overzichtelijk mogelijk.
- De verschillende categorieën komen aan de linkerzijde van de pagina te staan zodra u die heeft ingevoerd.
- Zodra u de categorieën heeft aangemaakt kunt u bestanden gaan toevoegen. Klik op “Voeg een nieuw bestand toen”. Selecteer vervolgens de bijbehorende categorie, geef het te uploaden bestand een duidelijke naam en kies het juiste bestand.
- Al deze bestanden kunnen bij het aanmaken van taken gekoppeld worden aan een taken/periodieke taken.